Chiro Sint-Paulus

Chiro Sint-Paulus is dé jongenschiro van Ertvelde. In hun eigenste lokalen kunnen kinderen vanaf 6 jaar terecht voor een fantastische zondagnamiddag van 2 tot 5 uur.
Hierbij wordt er onderscheid gemaakt in 5 verschillende afdelingen:

Kapoentjes
Leeftijd: 6-8 jaar
De kleine knapen trekken elke zondag hun (nu nog mooie) Chiroschoenen aan om zich uit te leven in en rond de hoge wal. Samenspel is hier zeer belangrijk en we zorgen ervoor dat ze op een verantwoorde manier de hele middag ze kunnen amuseren. Hier kunnen ze kampen bouwen, burchten bewaken of echte astronauten worden. En dat alles zomaar op 3 uurtjes in de zondagmiddag!

Speelclub
Leeftijd: 8-10 jaar
De speelclub experimenteren graag bij hoog en laag, waardoor deze door hun leiding in een wereld worden gerold van mysteries, knotsgekke opdrachten en puzzels die samen leiden tot één fantastische namiddag.
Samen met dolgedraaide professoren, gevaarlijke draken en hoge wal-vrezende monsters gaan deze knapen steevast hun ding vinden in de bossen en velden.

Rakkers
Leeftijd: 10-12 jaar
Rakkers ravotten, met deze alliteratie is al een groot deel van hun bestaan beschreven. In samenspraak met hun leiding kunnen ze hier hun fantasieën tot leven brengen. Van reuzekatapulten naar mini-pizza’s, deze malle jongens maken het allemaal!
Zelfs de grote doe-het-zelver onder jullie kan er nog veel van leren.

Toppers
Leeftijd: 12-14 jaar
De Toppers zijn een groep waar er heel hard wordt naar uitgekeken door de leden. Ze zijn net overgeschakeld naar het middelbaar en proberen hun grenzen te verlegen. Ook voor hun veranderd er heel wat. Op kamp zullen ze voor de eerste keer een 2-daagse meemaken, iets waar de leden super hard naar uitkijken.

De Kaspi’s
Leeftijd: 14-17 jaar
Deze combinatie tussen kerels en aspi’s zorgt elke zondag opnieuw voor vuurwerk! Deze jongeren gaan elke week uitdagingen aan waar menig “watje” voor zou plooien! Ook raken ze meer en meer ingetogen in het groepsgebeuren, ze vormen meer en meer een hechte vriendengroep. Op kamp krijgen ze al wat meer privileges, zoals wat later opblijven en een toffe uitdagende driedaagse. Er staat hen dus heel wat voor de boeg in dit hoogtepuntrijke jaar!