Chiro Sjaloom

Chiro Sjaloom is de meisjeschiro van Ertvelde. Aan hun lokalen gelegen rond het prachtige gebied van de hoge wal kunnen kinderen vanaf 6 jaar terecht voor een fantastische zondagnamiddag van 14uur tot 17uur.
Hierbij wordt er onderscheid gemaakt in 6 verschillende afdelingen:

Ribbels
Leeftijd: 6-8 jaar
De allerjongste onder ons zijn de Ribbels. Elke zondag dompelen ze zich samen met hun leiding onder in de wereld van prinsessen, piraten, heksen en allerlei sprookjesachtige figuren. Keer op keer wordt hun fantasie geprikkeld waarbij verkleedpartijen en mysterieuze kampen bouwen in het bos geen uitzondering vormen.

Speelclub
Leeftijd: 8-10 jaar
Onze speelclubbers zijn niet meer de kleinsten van de hoop, waardoor er nog meer ontdekking en verbazing op de loer ligt. Ze houden van strategische spelen, het verzinnen van waanzinnige toneelstukken, beginnen ook stilletjes aan de Chirokeuken te verkennen en dit alles doen ze het liefst van al met hun chirovriendinnetjes.

Kwiks
Leeftijd: 10-12 jaar
Regen en wind houden onze kwiks niet tegen om te komen ravotten op de Chiro. Het liefst van al springen ze nog eens in een grote plas om lekker vuil te worden. Deze vrolijke bende slaat ook geen bosspel of rechtendoortocht af. Laat staan een pannekoekenslag of popcornfestijn.

Tippers
Leeftijd: 12-14

Tipper zijn… Eindelijk bij de grote van de Chiro horen, eindelijk zotte stadsspelen, eindelijk erop uittrekken met de fiets, bus, trein,… Gezellig keuvelen bij de chauffage en al de liefdesverhalen vertellen aan de leiding en dan uiteindelijk toch nog eens genieten van een doodgewoon spel.

Tiptiens
Leeftijd: 14-16 jaar
Het gezellig inrichten van het lokaal, verdoken kookkunsten ontdekken, tijdens gesofisticeerde stadsspelen codes kraken, gewoonweg samenzijn met vriendinnen, een leeftijd waarbij de Chiro een plek is waar je je toch nog even schaamteloos kan amuseren.

Aspi’s
Leeftijd: 16-17 jaar
De oudsten onder ons krijgen het jaar van hun leven; een midweek om u tegen te zeggen, zelf een fuif mogen organiseren, een laatste kamp om nooit te vergeten, maar ook nog eens kind kunnen zijn tijdens uitdagende doordachte activiteiten en inleefspelen. Al eens proeven van wat ‘leiding zijn’ is en een onbreekbare band voor het leven doen ontstaan.