De VZW van chiro Ertvelde (Steuncomité werd omgedoopt tot SJAPO, afkorting van Sjaloom en Sint Pol) ) is een organisatie die voorlopig bestaat uit een aantal volwassen vrijwilligers. Het is een mix van enthousiaste oud-leiding en chirosympathisanten.  Een van de voornaamste taken van de VZW  is zorgen voor het onderhoud en beheer van de chirolokalen. Daarnaast ondersteunen zij de chiroleiding waar dit nodig is, op praktisch of financieel vlak.

Grote bouwplannen: startschot is gegeven

De VZW is ook reeds enkele jaren bezig met de voorbereiding van de renovatie en vernieuwing van de chirolokalen aan de Hoge Wal te Ertvelde. De bouwvergunning is binnen, eind eind mei 2022 zijn we met de grondwerken van start gegaan. In augustus volgt de overkapping van de bestaande lokalen.  Op deze website vind je hierover nog heel wat info Lees meer

Verder organiseert de VZW een paar keer per jaar klusjesdagen die ervoor zorgen dat de lokalen (en terrein) aantrekkelijk en in goede staat blijven en voldoen aan alle nodige uitrustingen om in regel te zijn met de overheid. Hiervoor doet de VZW ook de nodige investeringen zoals recent bijvoorbeeld de renovatie van de keuken en het sanitaire blok of het schilderen van de buitenmuren. De VZW slaat ook een brug tussen de jeugddienst en de chiro om de nodige subsidies los te krijgen en om een vinger aan de pols te houden bij de gemeente.

Heeft u een of andere algemene of specifieke vraag of opmerking, heeft u interesse om mee te helpen op een klusjesdag of wilt u zich aansluiten bij de VZW, neem dan gerust contact op met onze voorzitter Geert Willems, alias Reinhardt, of met één van de leden.